9 i 10 maja grupa 22 uczniów naszej szkoły pod opieką trzech nauczycieli wybrała się na wycieczkę do Warszawy. Grupa składała się z 14 uczniów klasy VIB, czterech uczennic klasy VIA i czterech uczniów klasy VA.

Podróżowaliśmy wygodnym pociągiem Pendolino.  Z  Gdyni wyjechaliśmy o 7:27. Ku naszej radości, w pociągu można było naładować telefonu komórkowe. Po przyjeździe do stolicy, udaliśmy się pieszo do Hostelu Moon, znajdującego się w centrum miasta – blisko ulicy Nowy Świat. Zostawiliśmy bagaże, zjedliśmy drugie śniadanie i ruszyliśmy zwiedzać miasto. Pierwsza atrakcja spotkała nas, kiedy szliśmy nad Wisłę – wzięliśmy udział w grupowym sondażu ulicznym przeprowadzonym przez Filipa Chajzera dla telewizji śniadaniowej TVN! Ponieważ pytania dotyczyły naszych wyobrażeń i skojarzeń związanych z typowym Januszem, jego żoną i synem śmiechu było co niemiara! Sondaż zakończył się zbiorowym słowiańskim przykucnięciem.

Chociaż pogoda nie była wymarzona – wprawdzie nie padało, ale było zimno i wietrznie, poszliśmy nad Wisłę pokłonić się warszawskiej Syrence. Po obiedzie skierowaliśmy swoje kroki do niesamowitego pod względem architektury budynku Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Budynek jest bardzo nowoczesny, a na jego tyłach oraz na dachu znajduje się ogród! Kolejną atrakcją dnia było wejście na punkt widokowy Stadionu Narodowego. Następnie wysłuchaliśmy  mini wykładu o wiosennym niebie i obejrzeliśmy  pokaz zatytułowany „Niewidzialny wszechświat” w Planetarium przy Centrum Nauki Kopernik. W drodze do Łazienek Królewskich skorzystaliśmy z metra. Po drodze chcieliśmy jeszcze zatrzymać się kolację, kiedy niebo zupełnie się zachmurzyło, zaczął padać deszcz, później śnieg z gradem. W związku z tym, zamiast do Łazienek, wybraliśmy się do kina na „Strażników Galaktyki”.

Kolejnego dnia po śniadaniu udaliśmy się pod Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie spotkaliśmy się z panią Katarzyną Szymańską – naszą przewodniczką. Pani Kasia oprowadziła nas po Krakowskim Przedmieściu, Starówce i Zamku Królewskim. Po krótkiej przerwie na lunch, przeszliśmy do Muzeum Literatury, gdzie uczestniczyliśmy w warsztacie pt.: „Od deski do deski”. Efektem końcowym tego warsztatu była prezentacja stworzonych w grupach opowiadań i komiksów. Zostaliśmy pochwaleni za kreatywność, staranność i umiejętność pracy w grupie.

Zmęczeni, ale zadowoleni, o godzinie 21:30 zostaliśmy odebrani przez naszych rodziców na Dworcu Głównym w Gdyni.