W dniach 29 – 31 maja klasa VA świetnie się bawiła w gościnnej Bydgoszczy.

Przede wszystkim, możemy stwierdzić, że mamy szczęście do pogody. Bydgoszcz powitała nas słońcem, lekkim wiatrem i ciepłem. Pierwszego dnia poznaliśmy sporo ciekawostek na temat miasta i zobaczyliśmy wiele uroczych miejsc zwiedzając centrum z panią przewodnik. Po smacznym obiedzie pojechaliśmy do papugarni, gdzie przyglądaliśmy się papugom i alpakom. Po powrocie do centrum miasta i smacznej kolacji, spędziliśmy godzinę w fantastycznych pokojach zagadek. Emocje sięgały zenitu!

Drugi dzień wycieczki upłynął głównie na warsztatach i wypoczynku na świeżym powietrzu. W Muzeum Okręgowym obejrzeliśmy skarb odkopany w zeszłym roku w najstarszym bydgoskim kościele, stworzyliśmy własne mieszanki przypraw, dowiedzieliśmy się o trudnej sztuce zalotów w czasach Stanisława Moniuszki i własnoręcznie ozdobiliśmy filiżanki. Po krótkim odpoczynku w hostelu, pod wieczór zrobiliśmy własne mydełka i poznaliśmy ciekawą historię dbania o higienę osobistą w Muzeum Mydła i Historii Brudu.

Na sam koniec odbyliśmy podróż wehikułem czasu do roku 1929. Dzięki wizycie w Muzeum Oświaty, doświadczyliśmy tego, co oznaczało bycie uczniem w latach trzydziestych XX. wieku. Zdecydowanie się cieszymy, że pobieramy edukację sto lat później. Klęczenie na grochu, razy dyscyplinką, czy noszenie mundurków i codzienne pranie kołnierzyka to nie nasza bajka!