SAMSUNG CSCWczoraj  klasy II i III pojechały na pierwszą w tym roku wycieczkę integracyjną do Szymbarku.  Pomimo tego, że to już początek października, pogoda tego dnia nam dopisała- z samego rana, w dobrych nastrojach, wyjechaliśmy z Gdyni.

Zaraz po przyjeździe do Szymbarku zostaliśmy zaproszeni do Sali Biesiadnej, gdzie mogliśmy posilić się i odpocząć po podróży.  Wkrótce po tym zaczęliśmy zwiedzanie obiektów należących do Centrum Edukacji i Promocji Regionu. Rozpoczęliśmy siedząc przy niewiarygodnie długim stole i słuchając opowieści przewodnika o historii Najdłuższej Deski Świata, która znajdowała się w tym samym pomieszczeniu. Dowiedzieliśmy się także co nieco o kulturze i historii Kaszubów…

…oraz odśpiewaliśmy wszyscy „Kaszubskie Nuty”. Dalszy spacer po skansenie i muzeum był także bardzo ciekawy. Słuchaliśmy opowieści o trudnym życiu Polaków zsyłanych na Sybir, oglądaliśmy zabytkowy dworek oraz kościółek, podejrzeliśmy co słychać w Kaszubskim Świecie Bajek a nawet przeżyliśmy symulację nalotu bombowego, schowani w bunkrze, kilka metrów pod ziemią! Kumulacją wrażeń była wizyta w Domu „do góry nogami”. Niektórzy z nas byli tam już wcześniej, inni odwiedzali to miejsce pierwszy raz- na każdym jednak Dom zrobił niesamowite wrażenie- piękny z zewnątrz, a poruszanie się po jego wnętrzu stanowiło dla wszystkich nie lada wyzwanie! Gdy już odpoczęliśmy i ochłonęliśmy po tych szaleństwach zaproszono nas do pieczenia chleba. Każdy miał możliwość samodzielnie wygniatać ciasto i dowolnie ozdobic swój chleb. Wszystkie chlebki wyszły… przepyszne! (chyba żaden chlebek nie dotarł do Gdyni „nienaruszony”).  Naszą przygodę w Szymbarku zakończyliśmy wspólnym posiłkiem w Sali Biesiadnej, gdzie uraczono nas prawdziwie swojskim jadłem. Były placki ziemniaczane z żurawiną, chleb ze smalcem, ciasto drożdżowe oraz kiełbaski, które samodzielnie piekliśmy nad paleniskiem. Na zakończenie jeszcze szaleństwa na placu zabawach, pamiątkowe zakupy i….. mogliśmy wracać do Gdyni.  Do następnego razu!  🙂