Wykorzystanie słownictwa angielskiego w piosenkach i ćwiczeniach rytmicznych nie tylko jest zabawne i łatwo przyswajalne, ale na pewno przy zaangażowaniu wszystkich uczniów, bardzo efektywne jako metoda nauczania.
Rozwijanie słuchu muzycznego i kreatywne zabawy muzyczne mają znaczący wpływ na naukę języka angielskiego, doskonalenie płynności wymowy, intonacji i akcentu. W klasach 0A, 0B, 1A i 1B wykorzystaliśmy ćwiczenia muzyczne w połączeniu z językiem angielskim. Doskonałym przykładem jest piosenka w języku angielskim, na przykład „Seven Continents Song”, gdzie realizacja rytmiczna refrenu za pomocą “gestodźwięków” oraz tworzenie akompaniamentu przy użyciu instrumentów perkusyjnych są świetnymi narzędziami do nauki. Dodatkowo możemy wprowadzić i utrwalić słownictwo związane z muzyką, takie jak: sing, singer, song, band, instrumental band, vocal group, instruments (triangle, drum, tambourine).
Innym ciekawym ćwiczeniem muzycznym są bum bum rurki (Boomwhackers), których różnorodna kolorystyka może pomóc w utrwaleniu nazw kolorów w języku angielskim. Jednocześnie wspomagają rozwój umiejętności manualnych i sensorycznych poprzez koordynację ruchową, uczą współpracy w grupie oraz doskonalą zdolność skupienia uwagi poprzez koncentrację na dźwiękach, synchronizację, koordynację wzrokowo-ruchową, wyobraźnię i kreatywność.
Inną świetną formą zajęć są rymowanki angielskie w sekwencjach rytmicznych. Stanowią one doskonałe narzędzie do nauki języka angielskiego oraz rozwijają umiejętność poczucia rytmu i integracji sensorycznej. Te ćwiczenia dostarczają dzieciom mnóstwo zabawy i radości, a dzięki prostemu i powtarzalnemu językowi, pomagają w utrwalaniu słownictwa oraz zapewniają poprawność wymowy.
Zajęcia te zostały zrealizowane w oparciu o umiejętności zdobyte przez Panią Hanię podczas kursu “English Language Development for teachers & Creative Methodology.”, będącego częścią projektu Erasmus+ realizowanego w naszej szkole.
#Erasmusplus #KA122 #EnglishLanguageDevelopmentForTeachers #CreativeMethodology #Malta