Uczniowie klasy 5 podczas lekcji matematyki zmierzyli się z nietypowym zadaniem – obliczeniem powierzchni wielokątów wyklejonych taśmą na korytarzu szkolnym. Wykorzystanie umiejętności nabytych na kursie „Creative and critical thinking” w ramach realizowanego w naszej szkole projektu Erasmus plus stało się inspiracją na przekształcenie tradycyjnych ćwiczeń w angażujące i rozwijające kreatywność uczniów doświadczenie.
Zamiast siedzieć w ławkach i rozwiązywać zadania z podręcznika, uczniowie skorzystali z otwartej przestrzeni szkolnej. Ich zadaniem było znalezienie w wyklejonych wielokątach znanych figur geometrycznych, takich jak kwadraty, równoległoboki, romby, trójkąty i inne. Głównym celem aktywności było znalezienie lub obliczenie powierzchni danego wielokąta a jednostką pomiaru powierzchni była jedna płytka z podłogi (kwadratowa kafelka).
Cały proces wymagał od uczniów kreatywnego podejścia i umiejętności rozwiązywania problemów. Musieli oni wykazać się pomysłowością w rozkładaniu figur, logicznym myśleniem podczas obliczeń i umiejętnością współpracy w zespole. Dyskutowali ze sobą, dzielili się spostrzeżeniami i wspólnie szukali najlepszych rozwiązań.
Dzięki umiejętnościom zdobytym miedzy innymi na kursie „Creative and critical thinking” stworzono uczniom środowisko sprzyjające samodzielnemu odkrywaniu i uczeniu się. Zamiast podawać gotowe wzory i instrukcje, zostali oni zachęceni do eksperymentowania i poszukiwania własnych strategii. Dzięki temu nie tylko utrwalili wiedzę matematyczną, ale również rozwinęli umiejętności krytycznego myślenia, kreatywności i pracy zespołowej.
Lekcja ta pokazuje, jak można połączyć tradycyjne nauczanie matematyki z nowoczesnymi metodami edukacyjnymi. Wykorzystanie kreatywności i krytycznego myślenia sprawia, że nauka staje się bardziej interesująca i efektywna, a uczniowie chętniej angażują się w proces poznawczy.
#ErasmusPlus #KA122 #Teneryfa #CreativeAndCriticalThinking #Tenerife