Czwórka nauczycielek ze Społecznej Jedynki, Ola D, Jowita, Martyna i Ola K, ukończyły dziś drugi z dwóch, tygodniowych kursów we Florencji. Kurs Mindfulness for Teachers: a Hands-on Approach and Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development

odbył się w ramach realizowanego w naszej szkole projektu Erasmus plus “Innowacyjne podejście do rzeczywistości szkolnej w obliczu pandemii COVID-19.” Mobilność edukacyjna do Florencji finansowana była ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus plus, Edukacja Szkolna.
Podczas 55-godzinnego szkolenia nauczycielki rozwinęły rozumienie pozytywnego wpływu praktyk uważności na komunikację, nastrój i poziom stresu. Dodatkowo, poznały praktyki wzorujące się na jodze i medytacji, które pozytywnie wpłynął na samopoczucie naszych uczniów w trakcie zajęć w klasie i na świetlicy. Podczas kursu uczestniczki praktykowały Yin jogę, medytacje Vipassana, MBSR i MBCT oraz brały udział w warsztatach uważności (awareness).
Drugi kurs skupiał się na praktycznym połączeniu wiedzy akademickiej ze wzmacnianiem charakteru i dobrostanem (well-being) dzięki wprowadzeniu podstaw psychologii pozytywnej, jak i teorii i praktyk edukacji pozytywnej. Nasze nauczycielki poznały narzędzia do odkrywania w sobie i w swoich uczniach silnych stron, by świadomie je później pielęgnować i odpowiednio zastosować. Uczestniczyły w warsztacie o krytycznym myśleniu, rozwiązywaniu konfliktów oraz poznały model PERMA – w psychologii pozytywnej model określający 5 elementów dobrego życia. Część szkolenia skupiła się również na temacie self-care w kontekście pracy nauczyciela.
Dwa tygodnie we Florencji pozwoliły na odkrycie miasta pod kątem kulturowym, kulinarnym, społecznym i historycznym. Oprowadzanie z przewodnikiem po Florencji pozwoliło na poznanie dziedzictwa kulturowego, historii, architektury oraz zwyczajów charakterystycznych dla tego miejsca. Na liście zwiedzonych atrakcji nie zabrakło Ufizzi, Gallerie dell’Accademia, Palazo Pitti czy ogrodów Boboli. Ponadto, nauczycielki brały udział w wycieczce kulturowej po regionie winiarskim w Toskanii oraz w zajęciach edukacyjnych w zakresie produkcji, pochodzenia oraz oznakowania produktów regionalnych (m.in. win i serów).
Pełne inspiracji oraz pomysłów wrócą do Społecznej Jedynki, by dzielić się zdobytą wiedzą z gronem pedagogicznym, uczniami i rodzicami.