Pani Monika Jurkiewicz, nauczycielka naszej szkoły, została zakwalifikowana do udziału w tygodniowym kursie Project Zero Classroom 2025 na Harvard Graduate School of Education. Project Zero Classroom to intensywny program dla edukatorów z całego świata, którzy stawiają na rozwój i zgłębianie metod takich jak Thinking Routines, Cultures of Thinking, Playful Teaching, Systems Thinking oraz Maker-Centered Learning — wszystko po to, by angażować uczniów w kreatywne i krytyczne myślenie.

Jesienią Pani Monika ukończyła miesięczny kurs online Harvardu dotyczący Maker-Centered Learning. Nasi uczniowie mieli okazję rozwiązać kilka zadań:
 
🔧 Uczniowie klasy szóstej rozmontowali stary projektor, a następnie – z pomocą thinking routines – analizowali funkcje i znaczenia jego części.
✨ Klasa siódma potraktowała „cywilizację” jako złożony system i stworzyła wielowymiarowy scenariusz teatralny.
🎨 Uczniowie obu klas pierwszych poznali podejście „Artful Thinking” w ramach realizacji międzynarodowego projektu eTwinning „My adventure in the Museum”.
 
Stacjonarny kurs w Bostonie to dla pani Moniki szansa, by pogłębić swoją wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie nowoczesnej edukacji.
Program kursu obejmuje między innymi:
📌 Transforming Our Teaching and Students’ Learning: A Look at Toolsets, Skillsets, and Mindsets
📌 Creating Cultures of Thinking
📌 Play as a Strategy for Learning: Lessons from the Pedagogy of Play Project
📌 From Solo to Social: A Journey into Participatory Creativity
📌 Making a Place for Learning: Why Where We Learn Matters
📌 Deepening Thinking and Understanding through Art: Thinking Routines in the Museum
👥 Zajęcia poprowadzą m.in.: Ron Ritchhart – twórca podejścia Cultures of Thinking, Mara Krechevsky – badaczka Pedagogy of Play, David Perkins – współzałożyciel Project Zero, Edward Clapp – ekspert kreatywności w edukacji, Daniel Wilson – dyrektor Project Zero i wykładowca Harvardu.
 
📢 Wkrótce podzielimy się relacją z kursu. Zachęcamy do śledzenia!