Przez kilka dni uczniowie klasy I poznawali przygody rówieśników z maleńkiej, szwedzkiej wioski Bullerbyn. Przy wsparciu nauczyciela wykonywali własnoręcznie makietę wioski, porządkowali wydarzenia, rozmawiali o autorce. Potem z makiety utworzyli grę, która zawierała pytania dotyczące lektury. Dzieci grały, odpowiadały i coraz bardziej zaprzyjaźniały się z bohaterami książki. Ale to był dopiero początek. Podobnie jak Anna i Lisa, pierwszaki wymyśliły piosenkę o dobrze podsuszanej kiełbasie i podobnie jak bohaterki lektury śpiewały ją w drodze do przyszkolnego sklepu, gdzie poznały pracę sprzedawcy oraz zobaczyły wagę szalkową i dawne odważniki służące do ważenia towarów. Uwieńczeniem kilkudniowej pracy nad lekturą były, wykonane przez każdego ucznia, piękne, kolorowe lapbooki. Pierwszoklasiści umieścili w nich informacje o bohaterach, ich zwierzętach, ciekawostki, obrazki, teksty i inne różności. Praca z lapbookiem rozbudziła w uczniach wyobraźnię i ciekawość.