W środę, uczniowie klasy III a, realizując zadania projektu e-Twinning Our folklore Your stories, wybrali się wraz ze swoją wychowawczynią na warsztaty do Muzeum Bursztynu w Gdańsku. W czasie zajęć Studenci Team Poland wysłuchali dwóch legend dotyczących powstania bursztynu, dowiedzieli się co to są inkluzje oraz poznali historię powstania bursztynu, jego właściwości, sposoby pozyskiwania oraz obróbkę na przestrzeni dziejów. Zwieńczeniem warsztatowej części wizyty w Muzeum było układanie puzzli przedstawiających bursztynowe obrazy z poznanych legend.
Następnym punktem wycieczki było zwiedzanie stałej wystawy Muzeum Bursztynu. W pierwszej sali wystawienniczej uczniowie obejrzeli unikatową kolekcję okazów przyrodniczych – bezcenny zbiór naturalnych form bursztynu, w tym ogromnych brył, inkluzji zwierzęcych i roślinnych, wyszukanych odmian barwnych oraz rozmaitych żywic kopalnych występujących na świecie.
Zwiedzając kolejne piętra trzecioklasiści zobaczyli znamienite zabytki sztuki dawnej – neolityczne wyroby z bursztynu, zabytki pochodzące z czasów rzymskich i wczesnego średniowiecza, oraz najcenniejsze i najpiękniejsze obiekty pochodzące ze ,,złotego okresu Gdańska”, kiedy miasto było jednym z najważniejszych ośrodków rzemiosła bursztynniczego. Nasza ekipa podziwiała wiele przykładów wspaniałych zabytków sztuki dawnej, takich jak – szkatułki, ołtarzyki, medaliony, sztućce, grę we flirt. Zainteresowanie wzbudziły również współczesne wyroby rzemiosła artystycznego oraz nowoczesnej biżuterii wybitnych projektantów ukazane w awangardowej aranżacji z wykorzystaniem multimediów. Dzięki nim, uczniowie znaleźli się pośrodku bursztynowego lasu i poczuli zapach bursztynu.