Uczniowie klasy V A jakiś czas temu uczyli się, jak konstruować opowiadanie w języku angielskim. Wykonali wiele ćwiczeń, dzięki którym dowiedzieli się, co zrobić, aby opowiadanie było ciekawe, spójne i logiczne. Ćwiczyli również budowanie zdań w czasie przeszłym. Nuda?! Raczej nie – ćwiczenia przypadły uczniom do gustu, a zastosowanie wiedzy i umiejętności w praktyce okazało się świetną zabawą.

Kiedy już uczniowie opanowali teorię, przyszła pora na stworzenie własnego opowiadania. Zwykle najtrudniej wpaść na pomysł, o czym ono mogłoby być. Z pomocą przyszły kostki obrazkowe. Każdy po kolei „wyrzucił” swój zestaw słów lub pomysłów „obowiązkowych” i, stosując się do poznanych zasad, napisał opowiadanie. Aby zaprezentować je w ciekawej formie, a także, aby utrwalić wiedzę teoretyczną, uczniowie zapoznali się z formą prezentacji, jaką jest lapbook. Następnie przez dwie lekcje w ruch poszły nożyczki, kleje, kolorowe kartki i  wyobraźnia. Oto efekty tej pracy –  kolorowe opowiadania!