W miniony piątek uczniowie klasy czwartej w ramach zabawy integracyjnej stawili czoła z pozoru łatwym łamigłówkom. Jednak ich rozwiązanie wymagało od nich kreatywnego myślenia i współpracy, co wzbudziło entuzjazm i zaangażowanie uczniów. Dzieci zostały podzielone na małe grupy i poproszone o rozwiązanie różnorodnych równań zapałkowych. Ta klasyczna łamigłówka matematyczna, polegająca na przesuwaniu zapałek, by stworzyć prawidłowe równanie, okazała się być fascynującym wyzwaniem dla uczniów.
W trakcie zajęć grupy dzieci pracowały wspólnie, wymieniając pomysły i strategie rozwiązywania problemów. Współpraca była kluczowym elementem tych zajęć, ponieważ każda grupa musiała analizować równanie, dyskutować i szukać wspólnie optymalnego rozwiązania. Integracja społeczna i umiejętność wspólnego szukania rozwiązań były ważnymi elementami tych zajęć, które kształtowały umiejętności komunikacyjne i budowały zaufanie między uczniami.
Po zakończeniu pracy nad równaniami, nadszedł czas na zdrową rywalizację. Grupy miały możliwość przystąpienia do konkursu, w którym sprawdzano, która z nich znalazła najlepsze rozwiązanie w najkrótszym czasie. To dodatkowo pobudziło uczniów do zaangażowania się w rozwiązywanie zadań i sprawiło, że zajęcia były emocjonujące i pełne radości.
Na koniec, wszyscy uczniowie otrzymali słodką nagrodę, co było dodatkową motywacją.
Zajęcia inspirowane były doświadczeniami zdobytymi przez panią Anię podczas kursu “Critical and creative mind” na Teneryfie, w których pani Ania uczestniczyła w ramach realizowanego w szkole projektu Erasmus plus. Jednym z jego celów było zdobycie inspiracji tworzenia integracyjnego środowiska zarówno w klasie, jak i poza nią oraz wprowadzania do codziennej pracy metod i technik, które integrują uczniów, dbają o ich samopoczucie i powodują, ze proces nauczania jest bardziej skuteczny, motywujący i angażujący dla uczniów.
Całe wydarzenie pokazało, że rozwiązywanie łamigłówek może być nie tylko edukacyjne, ale także emocjonujące i zabawne. Dzięki współpracy, integracji i zdrowej rywalizacji, dzieci nie tylko rozwijały umiejętności kreatywnego myślenia, ale także budowały relacje społeczne i kształtowały ważne umiejętności życiowe – pracy zespołowej, komunikacji i współpracy, co będzie z pewnością przydatne w przyszłości.