Kurs TEL na Malcie: rozwój zawodowy i kulturowa przygoda w ramach projektu Erasmus+
Postęp technologiczny jest widoczny na każdym kroku i rozwija się w zawrotnym tempie. Nowoczesne technologie stały się nieodłącznym elementem życia zarówno dorosłych, jak i dzieci. W związku z tym nauczyciele chcą je wykorzystywać również w szkole, aby urozmaicić swoje lekcje i zwiększyć motywację uczniów do nauki. W odpowiedzi na te potrzeby, pani Paulina Murszewska wzięła udział w dwutygodniowym kursie „Technology Enhanced Learning” (TEL) w ramach mobilności nauczycieli Erasmus+.
W pierwszym tygodniu kursu uczestnicy mieli okazję pracować pod okiem Narinder, wspaniałej nauczycielki, która wprowadziła ich w świat nowoczesnych narzędzi ICT (Information and Communication Technologies). Kursanci nauczyli się projektować strony internetowe i blogi, co pozwoli im na tworzenie atrakcyjnych i funkcjonalnych zasobów edukacyjnych dostępnych online. Dodatkowo, uczestnicy kursu uczyli się tworzyć różnorodne gry edukacyjne oraz zadania online. Gry te są doskonałym narzędziem do angażowania uczniów w proces nauki, sprawiając, że nauka staje się przyjemniejsza i bardziej interaktywna. Kursanci mieli również okazję tworzyć awatary, kreskówki i nagrywać podcasty. Dzięki tym aktywnościom nauczyciele zdobyli umiejętności, które pozwolą im wprowadzać nowoczesne, multimedialne elementy do swoich lekcji, co z pewnością spotka się z entuzjazmem ze strony uczniów.
Drugi tydzień kursu, prowadzony przez Jo, rodowitą Maltankę, był równie inspirujący. Jo nie tylko wprowadziła uczestników w świat zaawansowanych narzędzi online, ale także podzieliła się z nimi swoją ogromną wiedzą na temat Malty, jej historii i kultury.
W trakcie zajęć uczestnicy poznali takie narzędzia jak webquesty, które są interaktywnymi projektami badawczymi, pozwalającymi uczniom na samodzielne zdobywanie wiedzy poprzez eksplorację zasobów internetowych. Kursanci uczyli się również tworzyć mapy umysłu oraz chmury wyrazowe, które pomagają w wizualizacji informacji i organizacji myśli. Kolejnym interesującym narzędziem było projektowanie wirtualnych książek w aplikacji Storyjumper, co pozwala uczniom na tworzenie własnych opowieści w kreatywnej formie. Canva, znana aplikacja do projektowania graficznego, również znalazła swoje miejsce w programie kursu, umożliwiając nauczycielom tworzenie atrakcyjnych materiałów edukacyjnych.
Po intensywnej pracy uczestnicy mieli możliwość zwiedzania najpiękniejszych zakątków Malty. Popołudnia były wypełnione wizytami w malowniczych miejscach, które zachwycały swoją historią i urodą. Stolica Malty, Valletta, z jej bogatą historią i architekturą, była jednym z ważniejszych punktów programu. Mdina, znana jako „Miasto Ciszy”, oferowała spokojne spacery po wąskich uliczkach, a spokojna wioska rybacka Marsaxlokk przyciągała kolorowymi łodziami i świeżymi owocami morza. Birgu, część maltańskiego trójmiasta, zachwycała swoją atmosferą i zabytkowymi budowlami. Nasze serca skradły  również dwie maltańskie wyspy – Comino i Gozo. Na Comino czekały na nas niesamowite widoki i krystalicznie czyste wody, a Gozo zachwyciło swoją spokojną atmosferą. Maltańskie plaże, choć nieliczne, oferowały chwile relaksu w rajskich warunkach.
Kultura Malty, z jej unikalną mieszanką wpływów śródziemnomorskich, stanowi niekończące się źródłem inspiracji. Maltańska kuchnia, będąca fuzją różnych tradycji kulinarnych, codziennie cieszyła nasze podniebienia.
Podsumowując, kurs TEL na Malcie to nie tylko okazja do nauki i rozwijania umiejętności technologicznych, ale także niezapomniane doświadczenie kulturowe i turystyczne. Dzięki takiej inicjatywie mogliśmy wzbogacić swoje metody nauczania, czerpać inspirację z nowych miejsc i kultur, co przekłada się na naszą codzienną pracę w szkole.
Mobilność edukacyjna na Maltę w ramach realizowanego w Społecznej Jedynce projektu “Innowacyjne podejście do rzeczywistości szkolnej w obliczu pandemii COVID-19” została finansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus plus, Edukacja Szkolna.

 

#KA122 #ErasmusPlus #Malta #TechnologyEnhancedLearning